2011. január 2., vasárnap

A Jobb agyféltekés rajzolás és én 2.rész

Szóval, hosszú-hosszú olvasgatás után ( ha beiratkoznék egy ilyen tanfolyamra potom 40 e Ft-ért 4 nap alatt megtanulhatnám), elérkeztem a 4. fejezethez!

Ez azért fontos, mert innen kezdődnek a gyakorlatok.
És íme:

1. gyakorlat Váza - Arcok

(le kellett rajzolni a fél arcot a bal oldalra - azért oda mert jobbkezes vagyok - utána áthúzni rajta a cerkát és memorizálni, hogy homlok,orr, száj, áll. Majd ezután meg kellett rajzolni a másik oldalt, miközben mondom: homlok, nem jó fele kanyarodsz! stop! (pedig igen)...orr...vazzeg nem megy... radír...orr....radír...orrrr (grrrr)...francba! ez így nem megy! képtelen vagyok! Na majd így! Befelégörbül, kifelé hajlik, lefelényúlik ÉS KÉSZ!!!!
Oké-oké, nem a legjobb, de próbáld ki! Az agyad összeveszik saját magával! Az első kanyarnál - pl. mondod, hogy homlok- hiába kanyarodsz jó irányba, az agyad leblokkol, hogy NEM JÓ FELE MÉSZ! Pedig igen!
Én csak annyit mondtam, zavart érzek az erőben!

2. gyakorlat
Picasso Sztravinszkijról készített portréját kell lerajzolni fejjel lefelé.

Hmm?!
Na lássuk! 40 perc áll rendelkezésre folyamatos munka, lehetőleg megállás nélkül.
az eredmény észbontó! (szó szerint, hiszen ez a lényeg!)
És az eredmény:
(balra az eredeti, jobbra az én művem, első lépései)
(alakulgat...)

(na milyen?! Szegény ember lefogyott kissé mire lerajzoltam...XD)
(majdnem tökéletes, a karja kicsit eltorzult, de szerintem nem rossz!)

Na, hát most itt tartok, most megint némi olvasás következik, de közben gyakorolgatok. Majd jelentkezem!


1 megjegyzés:

  1. Na erről beszélek, nálam a felállás:radír, radír, radír, kuka, lenne. Bár az is egy alkotási folyamat.

    VálaszTörlés